dimarts, de desembre 08, 2009

Repàs 2009 (I)

Ara que hem entrar al darrer mes de l'any és bon moment per repassar què ha donat de sí a nivell musical aquest 2009, sempre sota el meu parer, és clar. Com que la llista de discs que vull comentar és llarga ho aniré fent al llarg de diverses entrades. La intenció no és seguir tampoc cap ordre concret, sinó anar comentant els discs a mesura que em vagin venint al cap, a excepció d'aquest primer que, al tractar-se d'una banda d'actualitat mereix especial atenció.

BLACKBERRY SMOKE - Little Piece Of Dixie
Blackberry Smoke d'actualitat? Home, relativament parlant sí, ja que venen a veure'ns aquest proper dijous 10 de desembre a la sala Razzmatazz 3 de Barcelona. Little Piece Of Dixie és un disc de southern rock amb majúscules i els amants del gènere hi trobaran tot allò que esperen d'un disc d'aquestes característiques, riffs  descarats, balades cantades per tipus durs, solos de Les Paul per un tub, però sobretot grans cançons, resultant en un disc encara més rodó que el seu debut i llunyà Bad Luck Ain't No Crime (2004). Recentment han girat amb ZZ Top, Lynyrd Skynyrd o Shooter Jennings i no crec que hagin desentonat en absolut. Jo ja tinc la meva entrada i espero amb moltes ganes poder escoltar Up In Smoke o Shake Your Magnolia en directe.

visita la seva web!!

JASON ISBELL AND THE 400 UNIT - s/t
Drive-By Truckers mai m'han acabat de convèncer. En teoria tenen tot el necessari per a agradar a algú com jo i encara que considero que de bones cançons en tenen unes quantes els hi manca quelcom per acabar de ser el meu tipus. Tot i això, el que va ser compositor, guitarra i cantant de Drive-By Truckers durant uns anys, Jason Isbell, ha editat enguany un disc amb la seva nova banda The 400 Unit que ha cridat la meva atenció. Rock d'arrels ben escrit i ben interpretat, a estones tranquil i pausat, a estones rascant l'elèctrica amb convenciment però sense massa estridències, amb secció de vents per aquí i piano per allà, amb la bonica veu de Jason sempre en primer pla. Un dia d'aquests hauré de rescatar els discs de Drive-By Truckers per veure si trobo l'element perdut.




2 comentaris:

  1. Noi! Ja trigues en penjar la crítica del concert de Blackberry Smoke! Quin blogaire més dropo caguncony!

    Per cert, mola la foto de la guitarra del Ginger de la capçalera. Tot i els teus arrebatos jevirulos no es pot negar que tens bon gust.

    Una abraçada i bones festes!

    Roger.

    ResponElimina
  2. La crònica arribarà aviat, espero!

    Si lo teu és el metall no pateixis, tinc pensat dedicar a aquest entranyable estil un dels capítols del repàs 2009.

    Ah! I si tenies pensat utilitzar la foto de la guitarra d'en Ginger que tan t'agrada et faig saber que té copyright, al loro!!!

    ResponElimina