dilluns, d’abril 05, 2010

Projecte: Daredevil

M'acabo de llegir per tercera vegada, em sembla, els números que van del 1 al 8 del segon volum americà de Daredevil, els primers números en què l'advocat cec de Nova York va passsar a formar part de la línia Marvel Knights amb guions de Kevin Smith (sí, el mateix de Chasing Amy o Mallrats) i espectaculras dibuixos de Joe Quesada, l'actual editor en cap de Marvel. Si s'haguès conservat la numeració original estariem parlant dels números 381 a 388. Alhora, tinc una pila enorme de còmics sobre la taula amb el número 500 a dalt de tot. Això són 120 números, és a dir, ni més ni menys que 10 anys d'aventures de Daredevil dels quals solament n'he llegit un parell d'anys i mig. 

 L'espectacular Daredevil de Quesada

Fa una pila d'anys que compro cómics i sempre els havia anat llegint regularment. El problema va venir d'uns anys ençà en què vaig començar a comprar més del que llegia. Recentment vaig decidir que ja n'hi havia prou, que m'havia de posar al dia costés el que costés. Començaria per les coleccions regulars i quan les portés al dia continuaria amb els volums en format llibre. Arribo ara per fi a la darrera colecció regular que em queda per posar al dia i, val a dir, la que tenia més endarrerida, 10 anys de còmics!!! I l'agafo amb unes ganes tremendes i és que les etapes que tinc per davant són de les que queden gravades a les ments dels afeccionats. I no, no les he llegit encara però els noms implicats donen prou garanties per estar impacient per gaudir-les. Dos noms en són els culpables: Brian Michael Bendis i Ed Brubaker. El primer va estar prop de 5 anys al capdavant de la col·lecció i el segon n'ha escrit els darrers 3 anys fins l'anomenat número 500, en el qual Marvel ha decidit recuperar la numeració original. Els dos són protagonistes destacats del bon moment que viu l'editorial Marvel avui en dia. En Bendis va començar amb Alias i Daredevil i ha acabat portant amb mestratge les regnes de la franquícia més clàssica i èpica de Marvel, The Avengers!!  Brubaker es va fer famós amb les seves històries de policies al més pur estil Hill Street Blues a Gotham Central i actualment ha escrit una de les etapes més glorioses de la història del Capità Amèrica (i no dic la que més ja que no les he llegit totes), així que estic delerós de saber què ha fet amb Matt Murdock. Ja us aniré informant.

2 comentaris:

  1. aquest fin de setmana he acabat de llegir la etapa brubaker...es increible...

    no spoilers, man

    ResponElimina
  2. Tot just acabo de començar el segon arc argumental on David Mack crea el personatge de Eco. Em falten... 110 números per atrapar-te!!!

    ResponElimina