diumenge, de gener 31, 2010

Directe des dels 70... Stone Axe!!!!

M'he adonat que em vaig equivocar a la llista dels millors de l'any 2009 incloent-hi el primer disc de Stone Axe. Anava convençut que era del 2009 i fa poc he descobert que és del 2008. Feia temps que tenia ganes de comprar-me el vinil i, cansat de no trobar-lo a les botigues que sovintejo, un dia vaig entrar a la seva web i al veure que el venien no m'ho vaig pensar dues vegades. Vaig escriure un mail per esbrinar si també enviaven a l'estranger i la sorpresa va ser meva quan em va respondre al cap de poques hores en Tony Reed en persona, és a dir, qui toca TOTS els instruments a l'estudi. Internet és gran. Em va confirmar que sí que enviaven i llavors li vaig demanar preu per al vinil Stone Axe i Extended Play, un EP de 10" que hi havia per allà. Em va semblar bon preu i vaig tirar endavant la comanda. Divendres la vaig rebre i va ser quan vaig veure que Stone Axe pertany en realitat a l'any 2008 i és Extended Play el llançament de l'any 2009. Es tracta d'un EP amb tres cançons noves a la cara A i tres temes en directe del disc de debut a la cara B. Però deixeu-me parlar-vos de la banda.

 
Gran portada, millor disc

La meitat de la banda és en Tony Reed, l'encarregat de tocar tots els instruments a l'estudi a més de produir. El soci de Reed es diu Dru Brinkerhoff i és posseïdor d'una veu que no pot deixar indiferent a ningú essent un dels punts forts de Stone Axe. Pot dur records de molts cantants clàssics però el que primer em va venir al cap va ser en David Coverdale, paraules majors. Formats a l'any 2007 a l'estat de Washington ells mateixos es defineixen en la seva web com Seventies Rock Preservationists de manera molt encertada. A estones poden recordar a Free, altres a Thin Lizzy (escolteu There'd Be Days, Taking Me Home de Stone Axe o Those Were The Golden Years de l'EP Extended Play cantada pel mateix Reed) predominant sempre el so clàssic del rock dels 70 sense sonar desfassats en absolut amb temes tan imponents com Black Widow o Riders Of The Night. En directe es fan acompanyar per Mykey Haslip a la bateria i Mike Dupont al baix. Per aquells que vulgueu anar una mica més lluny Dru Brinkerhoff provè d'una banda anomenada The Swinos i Tony Reed forma part també de Mos Generator, ambdues prou recomanables.

Sembla que poc a poc comença a haver-hi un grup de noves bandes que reivindiquen el meravellós rock clàssic dels 70. Stone Axe es poden afegir sense problemes al sac de bandes com Parlor Mob, Radio Moscow o The Muggs totes elles deudores de la època en què els cantants sabien cantar i els solos de guitarra eren tan importants com la mateixa tornada.

2 comentaris:

  1. Molt bon disc. El rock setantas mai morirà!!!
    Una abraçada.

    ResponElimina
  2. Segons diuen a la web ja estan preparant Stone Axe II, a veure què tal estarà...

    ResponElimina